måndag 7 september 2015

Men vad var det som hände?

Tänk att vardagen tar över så otroligt fort. Jag tyckte att jag kommit igång att skriva på bloggen igen. Men så tog jullovet slut och därmed orken. Inte ens sommarsemestern kunde ge motivation.
Däremot har tankeverksamheten inte tagit helt slut. Jag har funderat mycket på det här med att rensa bland grejorna, för att de tar för mycket tid och energi. Och framför allt kläder.... Tanken på en kapselgarderob lockar. Och lockar samtidigt inte.


Idag är jag hemma med Smulan. Hon fick feber igår kväll och får vara hemma från skolan idag. (Tänk att hon har börjat första klass).


Febern verkar ha gett sig och hon kopplar av en stund med tv och jag började rensa krukskåpet. Jag har kommit fram till att jag inte är en krukväxtmänniska av speciellt stora mått. Så ett helt skåp med gamla ytterkrukor.... är nog inte helt nödvändigt. Speciellt inte som många av dem inte är så snygga längre. Och på loppisar finns det ett megaöverflöd, av vilka de flesta skulle göra sig bäst som fyllning i motorvägar ;-).




Jag har ett stort inre motstånd mot att göra mig av med saker, även saker som jag inte gillar speciellt mycket. Läser man bloggar och böcker om detta så märker jag att jag inte är ensam om det. Det görs ju till och med TV-serier, fast de människorna har ju lite värre problem än jag. Och min lekmannaåsikt är att det har djupare rötter än att saker kan vara bra att ha. Jag har svårt att tro att de hjälps av att någon organisatör kommer och tvångsstädar. Det gör nog bara saken värre










Jag fick i alla fall två lediga hyllor i skåpet. Där jag ställa alla mina ljusgjutarsaker istället för att ha dem uppe på bänken!

Inga kommentarer: